Fogyás női mezomorf. Táplálkozás és edzés testtípus szerint


fogyás női mezomorf

Mezomorf alkat vagy? Így eddz és diétázz! Mindent beleadsz az edzőteremben, de nem látod a várt eredményt? Egészségesen, változatosan táplálkozol, mégsem éred el a célod?

  • Fogyni fogok ibs sel
  • Fogyni 14 nap
  • A testalkat szerinti diéta az új őrület! | Well&fit
  • Már minden csodadiétát kipróbáltál, de semmi nem válik be?
  • Tanisha bgc fogyás
  • A hasi zsír elvesztésének legjobb természetes módja

Ha igennel válaszoltál valamelyik kérdésre, előfordulhat, hogy nem a testalkattípusodnak megfelelően edzel, vagy diétázol. Ahhoz, hogy elérd, amit kitűztél, érdemes az alapoknál kezdeni.

Táplálkozás és edzés testtípus szerint Mezomorf női étrend Testalkatok Míg az endomorf vagy mezomorf alkatnál fontos az ételek kalóriatartalma, az ektomorfnál nyugodtan lehet magasabb kalóriatartalmú ételeket fogyasztani. Persze ez nem jelenti azt, hogy mostantól hamburgerből és sült krumpliból álljon a napi menü, az egészséget szem előtt tartva válassz lassú felszívódású szénhidrátokat és folyékony kalóriákat, például proteines turmixokat, amelyek segítenek az izmok kialakulásában és regenerálódásában is.

Miyen testalkattípusba tartozol? A különböző típusok, különböző edzésmódszert és diétát igényelnek.

Mezomorf testalkat

Háromféle testalkattípus létezik: mezomorf, endomorf és ektomorf. A legtöbb esetben ezek keverten fordulnak elő, de az egyik mindig domináns.

fogyás női mezomorf

Ebben a cikkben a mezomorf típussal foglalkozunk. A mezomorf típusú emberek általában izmos felépítésűek, széles vállakkal, vékony derékkal, és gyakran alacsony a testzsír százalékuk.

A három típus közül ez a legjobb alapanyag a testépítéshez, mert alkatilag erős, és könnyen tud fogyni, vagy izmot építeni.

Mezomorf női étrend

Fitnesz célok Mind a női, mind a férfi mezomorfok genetikailag alkalmasabbak az izomépítésre, mint a többi típus, ugyanakkor megfelelő diéta és edzésterv különös tekintettel a kardióra szükséges ahhoz, hogy szálkás fizikumot érjenek el. Diéta A mezomorf típusúak energiaigénye valamivel magasabb a többinél, mert a nagyobb arányú izomtömeg fenntartásához több energiára van szükség.

fogyás női mezomorf

Mindhárom típusnak szüksége van szénhidrátra, fehérjére és zsírra, a fogyás női mezomorf a legideálisabb a magas fehérjetartalmú étrend. Az izmok regenerációjának és épülésének érdekében érdemes úgy összeállítani az étkezéseket, hogy mindegyik tartalmazzon fehérjeforrást, mint például a tojás egész, vagy csak a fehérjecsirke, pulyka, fogyás női mezomorf, bab, lencse, görög joghurt, vagy akár a fehérjepor.

A szénhidrátok is kiemelten fontosak, hiszen a szervezetnek glükózra van szüksége az energianyeréshez, valamint az edzés hatására kimerült glikogén raktárak visszatöltéséhez.

fogyás női mezomorf

Mezomorf típusnál ideális a szénhidrát bevitelt zöldségek, gyümölcsök, és gabonák kombinációjával megoldani. Jó választás lehet a quinoa, a barna rizs, és a zabkása.

fogyás női mezomorf

Az előbb példák magas rost tartalmuk miatt nem csak laktatóak, de a bennük található fitokemikáliák segítenek az edzés során az izomzatban keletkezett mikrosérülések regenerációjában. Érdemes arra törekedni, hogy minél színesebben, és változatosabban fogyasszunk szénhidrátforrást!

A testalkat szerinti diéta az új őrület!

Az egészséges zsírokat tartalmazó források, mint például az avokádó, az olajos magvak, és az olívaolaj sem hagyható ki a táplálkozásunkból, ugyanis a zsírok segítik a teltségérzet kialakulását, a telítetlen zsírok pedig gyulladáscsökkentő hatással is rendelkeznek.

A mezomorf típusúak általában könnyen fogynak, ha magas fehérje, és alacsonyabb szénhidrát tartalmú diétát követnek, és ezt kiegészítik rendszeres mozgással.

HOGYAN FOGYTAM LE 40 KG-T

Íme egy tápláló és finom opció ami ideális lehet akár edzés előtti, akár edzés utáni étkezésre.