Négyhetes zsírvesztés, A súlyzós edzésterv otthoni izomépítésre


A fogyás és a zsírégetés kapcsán sokaknak a kardio-mozgásformák jutnak eszükbe, mint például a futás.

négyhetes zsírvesztés zsírvesztés scooby

Ez az aerob mozgásforma remekül fejleszti az állóképességet, és a mentális egészségnek is jót tesz. Ugyanakkor nem elég ahhoz, hogy formás kontúrt és fogyás lineáris muszklikat adjon a testnek.

NE MENJ FUTNI, HA FOGYNI AKARSZ! négy hetes zsírégetés

Mindenekelőtt fontos tisztában lenni az alapokkal: a szervezetünk a szénhidrátokból, zsírokból és fehérjékből képes energiát nyerni, de az, hogy melyik szakaszban melyikhez nyúl a test, azaz melyiket kezdi el nagyobb arányban használni, az a mozgásformától is függ.

Melyik mozgás égeti legjobban a zsírt?

négyhetes zsírvesztés fogyasszon enni

Egy aerob mozgás során a test több szakaszon átmegy, mielőtt arra a pontra érne, ahol a zsírégetés effektíven beindul. A szervezet először a könnyen hozzáférhető szénhidrátokat kezdi lebontani, ezek fogytán kezdi el termelni azt a szükséges oxigénmennyiséget, ami a zsírok lebontásához kell.

négyhetes zsírvesztés abszolút fogyókúra vs slim couture

A zsírok elégetése a maximális négyhetes zsírvesztés százalékánál éri el a csúcsot, és onnan rohamosan csökken, azaz utána az izmokat kezdi el bontani, ezért a hosszabban, fél óránál tovább végzett kardió kifejezetten nem ajánlott a zsírvesztéshez.

Minél kevesebb az izom, annál lassabb négyhetes zsírvesztés a kalóriaégetés, és minél több van belőle, annál gyorsabban pörög az anyagcsere.

A legjobb zsírégető edzések tehát azok, melyek támogatják az izmok megtartását, amiben a megfelelő fehérjefogyasztás is sokat segít. Az erősítő sportok és súlyzós edzések remek választást jelenthetnek, az edzés után a szervezet nyugalmi állapotban is több kalóriát éget el, mint a zsír, egy erősítés után a nyugalmi anyagcsere akár 38 órán át is pöröghet!

négyhetes zsírvesztés vajon ettől fogysz

Magas intenzitású szakaszos edzés: HIIT Bizonyítottan a legjobb zsírégető mozgásforma, ugyanis nemcsak a pörgős intenzív szakaszokban faragja le a párnákat, hanem a pihenőszakaszokban is ég a zsír. Tanulmányok kimutatták, hogy a hagyományos, monoton aerob edzésekkel szemben a HIIT-edzés rövidebb idő alatt nagyobb mennyiségű zsírt tud elégetni energiaként. Fontos, hogy a HIIT-edzés kezdőknek nem ajánlott, jó erőnlét és közepes állóképesség kell hozzá.

négyhetes zsírvesztés haspuffadás diétája

A gyakorlatokat 30 másodpercig végezd, majd iktass be 10 másodperc pihenőidőt minden szakasz után! Öt sorozatot végezz belőlük heti három alkalommal!

négyhetes zsírvesztés sprintek a fogyás technikájához